Hyundai Genesis Forum banner

Totale elektrische uitschakeling

Tags
electrical
9.2K views 7 replies 7 participants last post by  0m3n  
#1 · (Edited)
2011 Genesis 4.6: twee jaar geleden gebruikt gekocht. Werkt prima tot een paar weken geleden.
Met smart key, deur openen, probeer de auto te starten, elektrisch systeem schakelt uit. Kan zelfs geen binnenverlichting aanzetten. Dacht dat de batterij oud was. Opgeladen; auto start; nieuwe batterij gekocht. O.K. voor een paar weken dan schakelt het systeem weer uit. Kofferbak openen met metalen sleutel, gewoon om te zien of er iets werkt, in de auto stappen, start. De volgende dag, deur openen, alle interieurverlichting gaat fel aan, probeer te starten, relais klikt onder de motorkap, alles schakelt uit. Herhaalde pogingen leidden tot een heel vreemde gebeurtenis, het elektrische systeem gaat een paar keer snel aan en uit. Heb de auto naar de garage laten slepen, monteur start hem meteen, kan het probleem niet reproduceren.
Mijn gok is een verbinding, maar waar. Monteur controleert alle verbindingen die hij kan vinden, batterij, aansluitkast onder de motorkap. Ziet er allemaal goed uit.
Iemand dit meegemaakt of een idee dat ik aan mijn monteur kan doorgeven, ik zou het erg op prijs stellen.

Bedankt,
John-

#2 ·
Ik ben niet bekend met de GenSedan, maar ik heb een GenCoupe. Andere auto's die ik heb, lijken dit soort rare dingen te hebben, zoals problemen met een goede uitziende massakabelverbinding, maar hij aarde niet goed genoeg. Corrosie of verf kan de stroom door de massaverbinding belemmeren. Volg die massa vanaf de accu, kijk waar hij op is aangesloten en als je kunt, schroef hem dan los van waar hij is geaard en borstel dat gebied met een staalborstel. Zorg voor goed, solide metaal-op-metaal contact. Het doet helemaal geen kwaad om gewoon je eigen 4GA-massa rechtstreeks naar een bout op het blok te leggen. Houd de originele massakabels aangesloten en voeg gewoon een nieuwe, grotere massa toe.

#3 ·
Probleem met elektrische aarding

Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik kan niets anders bedenken dat het hele systeem zou uitschakelen en dan op magische wijze weer zou laten werken alsof er geen probleem was. Ik heb visueel gecontroleerd of de verbindingen vastzaten, maar heb ze niet verwijderd en schoongemaakt. Op dit moment staat de auto bij de Hyundai-dealer om een terugroepactie te laten uitvoeren; daarna zal ik die verbindingen aanpakken.

Bedankt,
John-

#4 ·
Ik heb dit exacte probleem al meer dan een jaar, hetzelfde model en bouwjaar. Maar elke keer als ik ermee te maken kreeg door de deur opnieuw te openen en dicht te slaan, loste het het probleem bijna altijd op. Dus ik vermoed dat het een losse verbinding aan de deur is? Of misschien een zekering? Meestal heb ik de deur de laatste tijd meerdere keren moeten dichtslaan om hem te laten werken. Voordat ik hem binnenbreng voor een analyse van het elektrische systeem (enkele honderden $$), kan iemand een update over dit probleem delen?

#5 ·
Ik heb dit exacte probleem al meer dan een jaar, hetzelfde model en jaar. Maar elke keer dat ik ermee te maken kreeg door de deur opnieuw te openen en de deur dicht te slaan, lost het het probleem bijna altijd op. Dus ik vermoed dat het een losse verbinding aan de deur is? Of misschien een zekering? Meest recentelijk heb ik de deur meerdere keren moeten dichtslaan om het te laten werken. Voordat ik het inlever voor een analyse van het elektrische systeem (enkele honderden $$), kan iemand een update over dit probleem delen?
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Genesis Sedan uit 2015. Ik kan ook wel wat advies gebruiken voordat ik met Hyundai vertrek

#6 ·
2011 Genesis 4.6: twee jaar geleden gebruikt gekocht. Werkt prima tot een paar weken geleden.
Met smart key, deur openen, probeer de auto te starten, elektrisch systeem schakelt uit. Kan zelfs geen binnenverlichting aanzetten. Dacht dat de batterij oud was. Opgeladen; auto start; nieuwe batterij gekocht. O.K. voor een paar weken dan schakelt het systeem weer uit. Kofferbak geopend met metalen sleutel, gewoon om te zien of er iets werkt, in de auto gestapt, start. De volgende dag, deur geopend, alle interieurverlichting gaat fel aan, probeer te starten, relais klikt onder de motorkap, alles schakelt uit. Herhaalde pogingen leidden tot een heel vreemde gebeurtenis, elektrisch systeem gaat een paar keer snel aan en uit. Heb de auto naar de garage laten slepen, monteur start hem meteen, kan het probleem niet reproduceren.
Mijn gok is een verbinding, maar waar. Monteur controleert alle verbindingen die hij kan vinden, batterij, aansluitkast onder de motorkap. Ziet er allemaal goed uit.
Heeft iemand dit meegemaakt of een idee dat ik aan mijn monteur kan doorgeven, ik zou het zeer op prijs stellen.

Bedankt,
John-
Ik wou dat iemand zou antwoorden met wat ze gevonden hebben, want ik heb een 2015 gen sedan en het is net begonnen dit te doen.

#7 ·
Ik wou dat iemand zou antwoorden met wat ze hadden gevonden, want ik heb een 2015 gen sedan en het is net begonnen.
Ik ben al ongeveer een jaar aan het worstelen met mijn 09 4.6. Alle bougies, injectoren, evap, filters, alle 4 o2's, brandstofpomp-assemblage vervangen... werkte een paar weken en kwam terug. Vanavond ging ik naar de bestuurderskant onder de motorkap, daar zitten 4 kleine connectoren die met een enkele 10 mm bout aan de bovenkant van het veerpootgebied zijn bevestigd. Het zijn 4 connectoren die aan elkaar zijn bevestigd. Ik trok ze uit elkaar en schuurde beide kanten van alle 4 af, daarna schuurde ik het geverfde gebied waar ze aan vastzitten tot op het kale metaal. Ging naar de batterij en schuurde het aardingsgebied en de connector ook tot op het kale metaal. Voila. Hyundai heeft blijkbaar de aardingspunten geverfd.

#8 ·
Ik weet dat dit een behoorlijk late reactie hierop is, maar ik heb dezelfde problemen met mijn 2012 Genesis en ik ben er vrij zeker van dat het de aardingssensor van de batterij is die op de batterij in de kofferbak zit. Ik heb net een nieuwe besteld en ik weet het over een dag of zo.